Var god vänta...

Kundregistrering

För att få tillgång till våra webbtjänster måste Du först registrera dig som Användare. Personuppgifter som lämnas till smartphoto™ hanteras med stor sekretess. Dina personuppgifter är skyddade och kommer inte utan Ditt godkännande att lämnas ut till andra företag.
När Du registrerat användarnamn och lösenord måste Du acceptera våra allmänna villkor genom att klicka i rutan "Jag godkänner villkor och garantier". Därefter kan Du börja använda våra tjänster.

Som användare måste Du till smartphoto™ uppge Din rätta identitet och Du äger inte rätt att utnyttja webbtjänsten anonymt eller under felaktig identitet. Varje användare äger vidare rätt att registrera sig som användare endast en gång.
På "Mina sidor" kan Du alltid se Dina personuppgifter. Där kan Du även ändra personuppgifterna samt välja om Du vill ha erbjudanden eller ej.
Tillfällig eller permanent adressändring skall ändras omgående på "Mina sidor" för att säkerställa leverans utan dröjsmål. Adressändring bör alltid göras innan ny beställning för att säkerställa leverans till rätt adress. Det är du som kund som ansvarar för att din angivna e-mailadress är aktuell och finns sparad på ditt användarkonto på smartphoto.se.
Smartphoto följer personuppgiftslagen. Mer information hittar du här: Information om persondata.

Integritetspolicy

För information om hur vi hanterar personuppgifter, se vårt dokument Allmän Integritetspolicy.

Användning av cookies

För mer information om hur vi använder cookies, se Allmän Integritetspolicy.

Avbeställning

Så snart Du har klickat i fältet "Bekräfta" påbörjas produktionen av Din beställning. Eftersom samtliga produkter i vårt sortiment produceras som unika, personliga bilder har Du ingen ångerrätt eller avbeställningsrätt på Din beställning. Detta gäller även för analog framkallning. Dessa villkor vinner stöd av Lagen om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) 4 § 1 p respektive Konsumenttjänstlagen (1985:716) 42 §.

Erbjudandekoder

Smartphotos erbjudandekoder kan användas för köp via smartphoto™.se. Erbjudandekoder går ej att kombinera. Smartphoto™ tar ej ansvar för felaktigt använd kod efter köpets genomförande. Erbjudande och rabattkoder i SMS-utskick kan endast användas på smartphoto.se, en gång per kund och kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabatter. Eventuell frakt tillkommer.

Betalningsvillkor

För att få beställa hos smartphoto™ måste du vara 18 år gammal. Genom att beställa på vår hemsida tillåter du smartphoto ™ att kommunicera med dig endast på ett elektroniskt sätt. När du gör en beställning får du en bekräftelse via e-post.

På "Mina sidor" hittar du inställningar för din profil, såväl som dina produkter, dina mappar och dina order. Statusen gällande din order hittar du genom att klicka på "Mina order". Detaljerna av en order kan du hitta på Mina sidor i form av en PDF-fil.

Klarna Faktura

Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager, i mailet hittar du fakturan och beställningsuppgifter. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.
Betalning skall vara Klarna tillhanda inom den tid som anges på fakturan. Generellt gäller 30 dagars betalningstid. Vid utebliven betalning debiterar Klarna dröjsmålsränta på 24,00% enligt 6 § Räntelagen (1975:635) plus gällande referensränta tillkommer samt lagstadgad påminnelseavgift som för närvarande uppgår till 60 kr. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. För mer information om Klarnas faktura villkor gå gärna in på Klarnas hemsida alternativt kopiera denna länk: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/invoice_tc?credit_time=30

Swish

Swish är en mobil betallösning där du kopplar ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Är du ansluten till Swish kan du använda det som betalsätt. Välj Swish som betalsätt och följ instruktionerna och du godkänner betalningen med ditt mobila bank-ID.

Kortbetalning

Vi erbjuder kortbetalning med VISA och Mastercard. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort. Kortuppgifterna är krypterade med SSL och hanteras av vår samarbetspartner Adyen som står för den tekniska säkerhetslösningen. Vi använder oss av 3D-secure (Verified by VISA/MasterCard SecureCode) som är ett autentiseringssystem för säkra kortbetalningar.

Direktbankbetalning

Vi samarbetar med Trustly när det gäller direktbankbetalningar. Vid val av detta betalsätt blir du länkad till din banks webbsida där du loggar in som vanligt och godkänner betalningen. När det är klart länkas du tillbaka till smartphotos sida och får en bekräftelse på att betalningen är gjord.

PayPal

PayPal är en betalningslösning där man anger sin e-postadress och lösenord för att betala. Ett eller flera kreditkort ska vara länkade till ditt PayPal-konto för att det ska fungera. Vi genomför betalningen utan att du behöver uppge dina betalningsuppgifter.

Leveranstid

Produktionstiden och leveranstiden räknas alltid separat. Olika produkter kan ta olika lång tid att tillverka. Mer information gällande produktions- och leveranstid hittar du på varje produktsida genom att klicka på ”Leverans” under produkten.

Vid beställning av flera olika produkter kan din order delas upp i flera olika försändelser, beräknad leveranstid per produkt anges alltid synligt i din varukorg.
Observera att när du har bekräftat din order har vi ingen möjlighet att påverka leveranstiden. Information om det beräknade datum då du tidigast kommer att få din leverans står alltid angivet synligt i varukorgen innan du bekräftar din beställning.Leveranstiderna som anges på smartphoto.se är ungefärliga. Smartphoto planerar sin kapacitet och förmåga väldigt noggrant genom att använda all tillgänglig information och vi gör allt vi kan för att möta de specificerade tidsgränserna vi sätter. En oväntat hög efterfrågan (framförallt under veckorna innan och efter helgdagar eller skollov) eller andra oförutsägbara omständigheter kan vi inte förutse. Därför kan smartphoto inte garantera de utsatta produktions- och leveranstiderna. Kontakta alltid vår kundservice via telefon 0525-170 00 eller e-post kundservice@smartphoto.se vid frågor om din leverans så hjälper vi dig. Du kan välja att häva ditt köp, i de fall där produkten inte lämnar vår produktion inom angiven tid.

Försenad leverans skall reklameras inom skälig tid efter produktens förväntade leveranstid till kundservice@smartphoto.se eller via telefon 0525-170 00. Kontakta alltid vår kundservice via telefon eller e-post vid frågor om din leverans.

Fraktkostnad

För aktuell fraktkostnad: Se prislistan.
För beställningar som består av flera olika produkter betalar du endast frakt för de produkter du valt med högst fraktkategori. För övriga produkter i samma beställning gäller fri frakt.

Leveranser

I händelse av skada eller brist vid leverans är det avsändaren av försändelsen som är ansvarig för att reklamation sker till logistikpartner. Försändelse med beställda produkter som ej avhämtas hos ombudet debiteras till fullo jämte kostnaden för returfrakt samt hantering. När en försändelse skickas ut på nytt debiteras följande kostnad: Leveranser under 1 kg 70 kr, mellan 1-2 kg 100 kr och över 2 kg 150 kr, att betalas i förskott till kontonummer som lämnas ut av kundservice. Efter två veckor destrueras varan. Vi kan ej skicka paketet vidare till annat mottagarland.

Reklamation

Eftersom samtliga produkter i vårt sortiment produceras som unika, personliga bilder har Du ingen ångerrätt eller avbeställningsrätt på Din beställning, dessa villkor vinner stöd av Lagen om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) 4 § 1 p respektive Konsumenttjänstlagen (1985:716) 42 §. Det är inte möjligt att skicka din försändelse till annan adress än den som är angiven när du bekräftade din beställning. Vi kan inte ändra adressen i efterhand eller skicka paketet vidare till en tredje part eller till något annat land.
Om du inte är nöjd med din Canvas & Väggdekoration, Fotobok, Fotokort, Almanacka eller Fotopresent får du göra om din produkt utan kostnad, detta är vår smartgaranti. Garantin täcker diverse fel i texter (stavningsfel) och val av design mm. För mer information om regler och undantag gällande smartgarantin läs under Villkor/smartgaranti.

Om du vill reklamera bilder eller fotoprodukter begränsas ersättningen till att ordern tillverkas på nytt, därför ska du alltid kontakta kundservice så att vi på bästa sätt kan lösa problemet så snabbt som möjligt. Detta gör du enklast genom att ringa 0525-17000 eller via e-post kundservice@smartphoto.se Ange gärna ditt ordernummer och en kort beskrivning av vad du är missnöjd med.
Vid överenskommelse om retur med kundservice kommer vi att göra en återbetalning till dig på returportot inom 30 dagar efter att vi har mottagit meddelandet om reklamation/retur. Vi ersätter dig för de utgifter som uppkommit i samband med retur under förutsättningen att kostnaden är skälig. För att utgifter ska kunna ersättas måste dessa styrkas av dig som kund genom kvitto eller motsvarande dokumentation. Vi accepterar endast retur av de produkter som returneras i originalförpackning. OBS! Kontakta alltid kundservice innan du returnerar något så informerar de dig om hur du ska gå tillväga och till vilken adress paketet ska skickas.

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd produkt ska kontakta Smartphoto Nordic AB så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två månader från det att Du upptäckt felet anses ha kommit in inom skälig tid. Vid fel på produkten har du rätt till avhjälpande eller omleverans inom våra vanliga leveranstider. Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel.

smartgaranti

Vi garanterar att du kommer att bli nöjd med dina produkter*. Skulle du inte bli nöjd får du göra en ny likvärdig produkt utan kostnad detta är smartphotos unika garanti. smartgarantin gäller för: Fotoböcker, Canvas & Väggdekoration, Almanackor, Fotokort och Fotopresenter. För att kunna använda dig av vår smartgaranti måste du alltid kontakta vår kundservice för att få ytterligare information om hur du ska gå tillväga för att använda dig av garantin.

*smartgaranti undantag:

Garantin gäller inte för bilder, förstoringar eller posters. Om du beställer produkter med bilder som har för låg upplösning gäller inte smartgarantin. Du får alltid en varningstriangel vid din bild om bilden har för låg upplösning. När du använder dig av vår smartgaranti kan du inte beställa någon annan produkt i vårt sortiment än produkten som klagomålet handlade om. Du kan endast använda smartgarantin en gång för produkten som du är missnöjd med. Du kan inte lämna över garantin till ett annat smartphoto konto eller kund. Produkten som du vill använda smartgarantin på ska alltid returneras till kundservice, du står själv för portokostnaden. Vi förbehåller oss uttryckligen rätten att ändra innehållet och villkoren i smartgarantin när som helst och utan föregående meddelande till kunden.

Uppladdning och lagring av bilder i elektronisk form

på smartphotos webbsida. Bilderna lagras utan särskild avgift i 30 dagar varefter bilderna raderas.
OBS: Bilder som laddats upp till smartphotos webbsida kan inte laddas tillbaka till Användarens dator. Du måste själv spara säkerhetskopior på dina digitala bildfiler.

Du har som användare ensamt ansvar för att uppladdad bild inte bryter mot lag, moral eller etik. Smartphoto™ har inget juridisk ansvar för innehållet eller information i en enskilda försändelser som skickas från Smartphoto™. Smartphoto™ har ingen juridisk skyldighet att granska eller kontrollera försändelser. Om det kommer till smartphotos™ kännedom att en försändelse innehåller en olaglig aktivitet eller information kommer smartphoto™ omedelbart att stoppa försändelsen, samt rapportera överträdelsen till berörda myndigheter. Smartphoto™ förbehåller sig i dessa fall rätten att kommunicera all information om kundens konto och bilder till de berörda myndigheterna, om myndigheten gör en motiverad begäran om detta till smartphoto™. Smartphoto ™ ingen juridisk skyldighet att informera kunden om denna begäran.Du ansvarar på samma sätt för att uppladdad bild inte gör intrång i annans upphovsrätt eller annan rätt. Skulle Du ladda upp bild som föranleder att skadeståndsansvar riktas mot smartphoto™ skall Du som användare ensamt ikläda Dig allt process- och skadeståndsansvar.
Önskar Du låta någon annan ta del av det material som Du har laddat upp hos smartphoto™ kan Du, genom smartphoto™, dela ut Din bildmapp till andra personer. Du medger då att mottagaren får ta del av Din materiel via smartphotos webbsida. Du ansvarar emellertid för skador eller kostnader som Du som användare, smartphoto™ eller annan åsamkas på grund av nyttjande av den som fått tillåtelse att dela bildmappen. Det är Du som ansvarar för att information om dessa villkor når den som får dela bildmappen med Dig.
Smartphoto™ tar inget ansvar för material som lagras på webbsidan. Du äger inte rätt till ersättning om lagrad material på webbsidan förloras eller skadas.

Användarvillkor

Smartphoto™ förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor. Varje gång Du använder denna tjänst förbinder Du dig att följa gällande villkor.

Vid eventuell tvist

Allmänna Reklamationsnämnden bevakar konsumenternas rätt. Vid eventuell tvist följer Smartphoto Nordic AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer, www.arn.se eller via post Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm.

Information från Europaparlamentets och Rådets förordning (EU) om tvistlösning online vid konsumenttvister finns tillgänglig här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Domstolar som har jurisdiktion över företaget kommer att avgöra i alla tvister som inte kunde lösas utanför domstol.