Nu kan du välja hur du vill att dina fotoprodukter ska levereras till dig och spåra ditt paket!

Nu kan du välja hur du vill att dina fotoprodukter ska levereras till dig och spåra ditt paket!

Visste du att du enkelt kan välja hur du vill att dina fotoprodukter ska levereras till dig? Detta gör du direkt i din varukorg innan du avslutar ditt köp! Väljer du alternativet att dina fotoprodukter ska levereras till ditt postombud så får du det även spårbart, till en liten extra kostnad. Enklare än såhär blir det inte. Vi har satt ihop en steg-för-steg-guide med vilka val du kan välja mellan och hur du går tillväga. Visst är det bra?!

Två vanliga frågor som kommer till Smartphotos kundservice är var beställningen befinner sig och när den kommer att levereras. Båda dessa frågor kan du som kund enkelt själv få svar på genom att göra rätt val av leveranssätt när du beställer dina fotoprodukter.

Leverans av fotoprodukter – välj mellan två alternativ

När du skapar dina fotoprodukter på smartphoto.se och lägger dem i din varukorg, så kan du under steget ”leverans” välja mellan två alternativ. Tänk igenom noga vad som är bäst för dig. Är det till exempel viktigt för dig att kunna spåra brevet/paketet, eller vill du hellre få det levererat direkt hem?

Alternativ 1. Till din leveransadress

Väljer du det första alternativet med titeln ”Leveransadress” så skickas din beställning direkt hem till dig. Om du däremot inte är hemma vid leveranstillfället (eller om paketet inte får plats i din brevlåda) så kommer brevbäraren att lämna en avi. Avin tar du med till det postombud som står angivet. Tänk på att om du väljer alternativ 1 ”Leveransadress”, så får din beställning inget kollinummer och då kommer inte ditt paket/brev att kunna spåras, varken av dig eller av oss på Smartphoto.

Tips: Beställer du stora produkter, som till exempel större Canvastavlor (60x40cm), skickas alltid din försändelse till ditt postombud. Detta oavsett vilket val du har gjort. Är du osäker på om produkten du beställt räknas som ”stort” rekommenderar vi att du istället väljer alternativ 2.

Vad händer om jag råkar välja alternativ 1 och mitt paket räknas som ”stort”?

Om du valt alternativ 1 och posten anser att ditt paket är för stort så kommer ditt paket ändå att levereras till ditt postombud. Då kommer du, när ditt paket har anlänt till närmaste postterminal, att få ett mail från Postnord. För att Postnord ska kunna leverera ditt paket måste du aktivt själv gå in och välja vilket postombud du vill att ditt paket ska levereras till. Information om detta står i mailet du får. OBS! Om du inte gör något aktivt val så kommer ditt paket inte att kunna levereras till dig.

Alternativ 2. Till ditt utlämningsställe – med spårningsnummer

Det andra alternativet du kan välja är att få din beställning levererad direkt till ett postombud. Detta till en liten extra kostnad. Fördelen med detta alternativ är att du får ett spårningsnummer på din försändelse oavsett hur liten eller stor din beställning är.

Så här kan du spåra ditt paket:

Har du valt alternativ 2 ”Utlämningsställe med spårningsnummer” så kommer du, så snart din fotoprodukt är producerad och har lämnat vårt fotolabb, få ett mail med ett kollinummer. Det är detta kollinummer som du sedan använder för att spåra ditt paket. Det gör du antingen genom att gå in på Postnords hemsida eller genom att ladda ner Postnords app. Laddar du ner appen så får du en push-notis så snart det händer något med din försändelse. Till exempel att den är på väg till ditt utlämningsställe.

Så här vet du när paketet finns att hämta:

När ditt paket har anlänt till ditt valda postombud så kommer du att få ett mail (eller ett sms om du har angett mobilnummer) från Postnord om att ditt paket nu finns att hämta. Har du laddat hem Postnords app så får du en notis även där.

Har du fler frågor angående leverans eller leveranstider besök vår hemsida. Du kan också ta kontakt med vår kundservice.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *